Jaakko Vilponen Keliber Oy:n talous- ja rahoitusjohtajaksi

Jaakko Vilponen on nimitetty Keliber Oy:n talous ja rahoitusjohtajaksi. Hän tulee Keliber Oy:n johtoryhmän jäseneksi ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Pertti Lambergille.  Jaakko Vilponen on toiminut yhtiön talous- ja rahoitusjohtajana kesästä 2016 saakka konsulttisopimuksella.

Jaakko Vilposella on pitkä ja vankka kansainvälinen kokemus kaivos- ja metallinjalostusteollisuudesta. Hän on työskennellyt aiemmin liiketoiminnan kehityspäällikkönä Bolidenilla Tukholmassa 2009–2015, eri liiketoiminta-alueiden talousjohtajana Bolidenilla Tukholmassa ja Kokkolassa 2004–2009. Lisäksi hän toimi Outokummulla 1985 - 2003 useissa eri kaivos- ja sulattoalueen tehtävissä, kuten mm. Sinkkidivisioonan talousjohtajana Kokkolassa sekä Outokumpu Zinc Commercial BV:n talousjohtajana Sveitsissä.

"Toivotan Jaakon lämpimästi tervetulleeksi yhtiön henkilöstöön ja johtoryhmään. Hänellä on raudanluja kokemus taloushallinnon laaja-alaisesta johtamisesta ja kehittämisestä. Odotan, että hän jatkaa vahvan panoksen antamista yhtiön strategian toteuttamisessa sekä yhtiön rahoituksen ja taloushallinnon prosessien kehittämisessä", Keliber Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg sanoo.

Lisätietoja:

Pertti Lamberg, toimitusjohtaja, Keliber Oy, puh. +358 40 5991189