Pentti Grönholm Keliber Oy:n päägeologiksi

Pentti Grönholm on nimitetty Keliber Oy:n päägeologiksi. Hän aloittaa tehtävässään toukokuussa. Hän tulee Keliber Oy:n johtoryhmän jäseneksi ja raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Pertti Lambergille.

Pentti Grönholmilla on vahva ja monipuolinen kokemus malmietsinnästä, esiintymien mallintamisesta, mineraalivaranto- ja malmivara-arvioiden laatimisesta, projektien kehittämisestä ja kannattavuusarvioinneista sekä kaivossuunnittelusta ja kaivostuotannosta.  Hänellä on myös JORC-koodin mukainen pätevyys. Pentti on työskennellyt aiemmin Outokumpu Mining Oy:n palveluksessa projektigeologina 1999-2003, Polar Mining Oy:llä 2003-2011 projektijohtajana, senior-geologina sekä päägeologina ja Dragon Mining Oy:n palveluksessa 2011-2017 malminetsintäpäällikkönä ja kaivosinsinöörinä.

"Toivotan Pentin tervetulleeksi yhtiöön. Hänen osaamisensa ja laaja-alainen kokemuksensa malminetsinnästä, esiintymien mallintamisesta ja kaivososaston toiminnasta vahvistaa yhtiötämme merkittävästi matkalla kohti litiumtuotannon aloittamista ", toteaa Keliber Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg. ”Haluan myös kiittää jatkossa väitöskirjan tekemiseen keskittyvää yhtiön nykyistä päägeologia Esa Sandbergiä hänen vahvasta panoksestaan hankkeemme kehittämisessä. Hän on tehnyt erinomaista työtä,” sanoo toimitusjohtaja Lamberg.

Pertti Lamberg, toimitusjohtaja, Keliber Oy, puh. +358 40 5991189

31.3.2017 / Keliber Oy