Pertti Lambergistä Keliber Oy:n uusi toimitusjohtaja

Pertti Lamberg (51) on nimetty Keliber Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 6.6.2016. Lamberg toimii tällä hetkellä johtajana Outotec Oyj:ssä (Plant Products) ja Luulajan teknillisessä yliopistossa geometallurgian professorina. Aikaisemmin Lamberg on toiminut useissa eri tehtävissä Outotec Research Oy:ssä ja Outokumpu Research Oy:ssä vuosina 1990 - 2010.Lamberg on filosofian tohtori (geologia).

”Tämä on hieno mahdollisuus päästä luotsaamaan erinomaista ja hyvässä kehitysvaiheessa olevaa kaivoshanketta. Koen suurta intoa tulla johtamaan yhtiötä ja projektia, jonka lopputuotteella on merkittävä rooli sekä meneillään olevassa liikenteen sähköistymisessä että tuloillaan olevissa uusiutuvan energian varastointiratkaisuissa. Olen täysin vakuuttunut, että meillä on erinomaiset lähtökohdat viedä Keliber Oy:n litiumkaivoshanke tuotantovaiheeseen tulevien vuosien aikana”, Lamberg toteaa.

”Pertti on innostava johtaja, jolla on laaja ja pitkäaikainen kokemus kaivosalan tuotekehitys- ja tutkimustoiminnasta sekä myyntitoiminnasta. Hänen laaja-alainen osaamisensa kaivosalalta luo erinomaisen pohjan kehittää Keliber Oy:n litiumprojektia kohti rakennusvaihetta ja litiumtuotantoa”, sanoo Keliber Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Isohanni.

Keliber Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Olle Sirén jatkaa yhtiössä operatiivisena johtajana. ”Yhtiön hallitus on erittäin tyytyväinen siitä, että Olle Sirén jatkaa yhtiön palveluksessa litiumkaivoshankkeen kehittämistä. Hänen sitoutumisensa on ollut erittäin tärkeässä roolissa litiumkaivoshankkeen kehittämisessä hankkeen alusta saakka”, toteaa hallituksen puheenjohtaja Markku Isohanni.

Lisätietoja: Hallituksen puheenjohtaja Markku Isohanni puh. +358 (0)40 8615 360

18.5.2016 / Keliber Oy